|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek_s_1990
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 876
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:52, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Przeczytaj artykuł szefowej forum
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
adonae
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 23:58, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
O, dzięki bardzo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tar-Minyatur
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 2731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek_s_1990
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 876
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 0:04, 13 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
A gdzie jest temat gdzie forumowicze oceniali atrykuł do którego podałem link. Pamietam że było chyba cos takiego.
Tar a nie mógłbys po prostu scalić te dwa tematy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tar-Minyatur
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 2731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 0:37, 13 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Skrypt forum nie przewiduje niestety takiej opcji. Ale może to i dobrze - powiedzmy pierwszą stroną tamtego tematu po co się chwalić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin
Gość
|
Wysłany: Pią 19:42, 14 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Co do kłótni o Murdoch, to poświęcono mu całą stronę w necie www(.)williammurdoch(.)net Osobiście uważam Murdocha za wielkiego bohatera.
|
|
Powrót do góry |
|
|
TITANICzna
Capo di tutti capi
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 1978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek/Kraków Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pią 22:41, 21 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki za tę stronę! Zabieram się do przeglądania, widzę że jest tam mnóstwo informacji. Oczywiście pierwsze co - trafiłam na psa ;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin
Dołączył: 30 Cze 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Jaksic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:11, 06 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Dla mnie to on przyczynił się do utraty TITANICa.Przecież,jako doświadczony oficer dobrze wiedział,że każdy statek szybciej dokona zwrotu przy całej naprzód(Wberw opinii TITANIC była bardzo zwrotny).A on tymczasem wydał rozkaz ,,ostro na sterburtę" a telegrafy przestawił na całą wstecz.
Ja nie wiem co on właściwie chciał zrobić-czy hamować,czy skręcać,bo robienie kilku rzeczy na raz jest fatalną decyzją.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Emhokr
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warsaw Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Nie 17:56, 08 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
cvghjkkfgvhbjkol;okjihgfhvbjnklkjnhbvgbhnjmk,
To był mój komentarz. Niecenzuralny.
Drogie DZIECKO.
Nie będę Ci życzyć pewnych przejść w życiu. Na serio, nie życzę. Ale nabierz pokory, albo włącz głowę.
Od x czasu jeżdżę samochodem trochę lepiej niż przeciętnie, bawiąc się w pewne rzeczy dość zaawansowane. A jednak 2 lata temu miałam wypadek. Jak widzisz zagrozenie na drodze to działa automatyka - hamujesz i skręcasz. Żeby w 100 procentach wiedzieć, jak się zachować musisz wyrobić odruch. Odruch = zakodowanie we łbie działania w takiej, a nie innej sytuacji. Przynajmniej 100 godzin (choć często to za mało) działania w takiej, a nie innej sytuacji. Ba, sam Rostron leciał na łeb na szyję Carpathią, wiedząc, iż są dookoła góry lodowe.
Murdoch nie znał dobrze statku, zrobił to, co najlepsze w danej sytuacji. WG JEGO WIEDZY. Nie mial godzin w symulatorze, na wypadek takiej ewentualności.
Zresztą, teoria, jakoby lepiej było wjechać w lód dziobem czy nie zwalniać, a tylko omijać to TEORIA - wyliczenia na podstawie Olympica, a trochę róznicy w tych dwóch statkach, choćby w BRT było, co się przedkładało później na szybkość hamowania itp.
Kilka lat wcześniej gdyby nie Murdoch to byłaby masakra z dużo mniejszej jednostki. Jego przytomność umysłu ocaliła i pasażerów żaglowca i statek, na którym służył. NIe truj więc na tematy, o których pojecia nie masz. Wątpię, żeby jeden z najzdolniejszych oficerów BOT, wymieniany jako kapitan żeglugi wielkiej w ciągu najbliższych dni (bo nawet nie tygodni) nie wiedział, co robi. Po prostu zabrakło czasu. Jego reakcja była zupełnie naturalna.
A nade wszystko nie przywiązuj wiary do słów powiedzianych w filmie (Andrews do Smitha na mostku po zderzeniu, do tego piję) - to TYLKO FILM.
A jeśli już mamy być dokładni, to ta rozmowa odbyła się u Andrewsa, a nie na mostku.
Wcześniej zaś ani Ismay, ani Andrews, od odbicia z Southampton, nie byli na mostku. Zatem może zburzę Twój świat, ale nie było oprowadzania pasażerów przez Thomasa A. po mostku.
PS: Rozczaruję Cię - Jack i Rose też nie istnieli.
PPS: Poczytaj coś więcej, niż książeczki dla dzieci, usiądź i poczytaj publikacje choćby w języku angielskim. To na serio nie boli.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Emhokr dnia Nie 17:59, 08 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
psrus
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 771
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:08, 08 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Zresztą, teoria, jakoby lepiej było wjechać w lód dziobem czy nie zwalniać, a tylko omijać to TEORIA |
Taka sama logika lub jej brak w takich zarzutach które wystosował Marcin to jak powiedzieć że kierowca który próbował ominąć łosia na drodze wpadł na drzewo źle zrobił że skręcił, bo nie przewidział czegośtam, czego nie mógł przewidzieć, bo wykazało to dopiero dochodzenie i powinien wjechać w łosia w pełnym impetem bo by to miało koniec końców korzystniejszy efekt. Gdyby Marcin prowadził wtedy Titanica i zrobił tak jak mówi, prawdopodobnie skończyłby gorzej niż Ismay, co najmniej zrujnowaną karierą, a w najgorszym wypadku z procesem za działania na szkodę pracodawcy i celowe narażenie życia wszystkich ludzi na statku, pewnie skończyloby sie odpowiedzialnością pieniężną lub więzieniem, a opinią podobną do pilota Andreasa Lubitza...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TITANICzna
Capo di tutti capi
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 1978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek/Kraków Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pon 10:22, 09 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Pewnie. Teraz można sobie mówić, bo wszystko byłoby lepsze od tego, co się stało i rozważono na spokojnie wszystkie scenariusze. Wtedy natomiast Murdoch próbował zrobić wszystko, by do zderzenia w ogóle nie doszło, a nie żeby doszło do jak najmniej brzemiennego w skutkach. Zresztą czy ktoś wtedy wiedziałby, że czołowe zderzenie takim najmniej brzemiennym w skutkach by było? Nikt by nie zaryzykował takiego kroku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Emhokr
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warsaw Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pon 12:12, 09 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
A mnie natchnęło.
Murdoch był Szkotem.
W Szkocji budowano w Clydebank statki Cunarda.
Jeej... jestem zachwycona moją logiką
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin
Dołączył: 30 Cze 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Jaksic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:47, 10 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Po pierwsze to jak bym prowadził TITANICa to wystawił bym dodatkowych obserwatorów na dziobie.Murdoch przecież był obecny na pokłądzie w czasie prób morskich,więc wiedział co i jak.A ja będą na miejscu Murdocha bym tylko skręcał.Nie wiem czy wiecie,ale Mauretania też o mało nie zderzyłą się z górą lodową.Lecz dano ster w lewo,przy całej napórzd i ten statek skręcił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Emhokr
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warsaw Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 18:27, 10 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Wniosek - Mauretania była bardziej zwrotna od Titanica.
Chociaż, najpierw winnam była zadać pytanie jak długo trwało od zobaczenia przeszkody do zrównania się dziobu i góry lodowej w przypadku Mauretanii.
I co z tego, że był obecny na pokładzie przy próbach? Co to zmieniło? Ciężko poznać statek w ciagu kilku godzin czy dni. To, ze pływał na Olympicu chwilę też nie dało wiele, takie rzeczy się poznaje dużo dłuzej, a róznica jednak między Olym, a Tit była.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin
Dołączył: 30 Cze 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Jaksic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:19, 10 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
No tak,ale mógł to przewidzieć,że przy całej naprzód statek szybiciej dokona zwrotu.
Co do Mauretanii takie wydarzenie miało miejsce w dniu 20 maja 1914 roku.Górę lodową zobaczono blisko dziobu.Szybko przełożono ster w lewo,przy całej naprzód i burta statku przesunęła się obok góry lodowej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|