Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Seraphiel
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 755
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 13:06, 01 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Perek - Strony nie widziałem, ale powiem że sporo zdjęć które mogły być wcześniej nie publikowane może być w archiwach brytyjskich. Ostatnio szukając coś tam zauważyłem że chwilowo jest to jeden z highlightsów ich kolekcji
Jedyny minus to to że trzeba być na miejscu żeby sobie spokojnie pooglądać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
tomek_s_1990
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 876
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:10, 10 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Fragmnet podkładu 3 klasy
[link widoczny dla zalogowanych]
Przy okazjii, wydaje mi się że w lewym dolnym rogu widać komin (właściwię tylko szczyt) jakiejś mniejszej jednostki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomek_s_1990 dnia Śro 23:14, 10 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek_s_1990
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 876
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 0:38, 12 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Dawno nie było tu nowego posta więc pozwolę sobie napisac jeden pod drugim.
Czy ktos moze mi przyblizyć w jaki sposób uzyskiwano energię elektryczną na statku. W jaki sposób podczas katastrofy utrzymano prawie do samego końca oświetlenie i dlaczego wymagało to pozostania grupy elektryków na dole statku?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
leoparda
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 18:22, 12 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Znalazłam taki serwis o urządzeniach elektrycznych na RMS Titanic. Jeszcze jej nie rozgryzłam, podaję link
[link widoczny dla zalogowanych]
Jest film pod tytułem "Ratowanie Titanica - Saving the Titanic 2012 PL" gdzie opisują pracę mechaników i elektryków. Może to pomoże.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
leoparda
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 22:35, 16 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Strona nr 39. Niezatapialny. Pelna historia RMS Titanic.
"Jedna ze zmian wszakże na trwałe zmieniła wygląd zewnętrzny statku w porównaniu z Olympikiem: dwie piąte długości pokładu spacerowego w jego części dziobowej przykryto stalowo-szklanym dachem".
Na to zwrócił uwagę Tomek. Co Wy na to?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kobra83
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 3:05, 20 Kwi 2013 Temat postu: Witam |
|
|
Witam. Więc informacje przekaże w sposób ilustracji linkowej a pokłady w języku angielskim. No to zaczynajmy. Więc wszelkie generatory dostarczające temu świętej pamięci statku. Były umieszczone centralnie po stronie rufowej. "Titanic" był zaopatrzony w 4 główne generatory (400-kilowat każdy). Znajdowały się one na pokładzie TANK TOP (nosiły nazwę ELECTRICY GENERATORS)
[link widoczny dla zalogowanych]
Piętro wyżej na pokładzie ORLOP DECK. Również po stronie rufowej i centralnie (między MINERAL WATER a TURBINE ENGINE ROOM) znajdowały się AIR SPACE OVER DYNAMOS
[link widoczny dla zalogowanych]
awaryjne dwa mnijsze (30-kilowat każdy) źródła energii ciągnęły się one od pokładu ORLOP DECK aż po pokład D i mogły być użyte w razie awarii któregoś z głównych generatorów. Tuż za AIR SPACE OVER DYNAMOS znajdowała się jeszcze platforma SWITCHBOARD PLATFORM czyli tablica rozdzielcza.
[link widoczny dla zalogowanych]
Więc cały system zasilający energią ten wspaniały statek był praktycznie w części rufowej. Najniższy pokład dodatkowo był wzmocniony ze względu na generatory. Gdy dziób się zanurzał a rufa podnosiła, statek mógł nadal być zasilany, ale przed przełamaniem nie było już nadziei i świecąca iskierka z daleka zgasła a po chwili na zawsze zniknęła w oceanie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kobra83 dnia Sob 3:24, 20 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek_s_1990
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 876
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 9:32, 20 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Czy dobrze zrozumiałem że energia elektryczna powstawała wskutek działania ogromnych dynam?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kobra83
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:16, 20 Kwi 2013 Temat postu: Witam |
|
|
Więc po poszukaniu informacji znalazłem odpowiedź. Więc pokład spacerowy a właściwie jego wnętrze był pokryty specjalną szklaną płytą. Była ona umieszczona w sekcji dziobowej i tak jak napisała Leoparda miała około 2/5 długości statku. W tej szklanej płycie były umieszczone kanaliki wentylacyjne by podczas rejsu odprowadzały ogromny powiew powietrza. Umieszczono je na tym pokładzie gdyż był on jednym z najwyżej położonych (zaraz po szalupowym). Mam pewien rodzaju dowód ale odnosi się do innego statku
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek_s_1990
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 876
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:22, 20 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
wierzę Ci na słowo ale nie mogę sobie wyobrazić tej płyty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kobra83
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:17, 20 Kwi 2013 Temat postu: Witam |
|
|
Znalazłem jeszcze informacje (na temat oszklenia pokładów), chociaż pewnie każdy już o tym wiedział. Na pokładzie szalupowym pod oknami kwater oficerskich znajdowały się małe oszklone okna (dam oczywiście linka ze zdjęciem)
[link widoczny dla zalogowanych]
Na tym zdjęciu widzimy je dokładnie z panem, którego każdy fan statku zna. Za okrągłą szybą biegła rura (prawdopodobnie pod kątem 45 stopni) Większość tej rury była pomyślnie ukryta gdyż biegła pod kojami oficerskimi. Wylot znajdował się w suficie pokładu A, tylko że zamontowane tam były specjalny rodzaj szkła pryzmatycznego do lepszego rozproszenia światła wewnątrz kabin, wiele kabin pierwszej klasy było też po stronie dziobowej.
Co prawda te dane dotyczą pokładu szalupowego i pokładu A.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kobra83 dnia Sob 21:20, 20 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
psrus
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 771
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:43, 20 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
W sprawie o którą pytała leoparda, odpowiedź jest prosta, niestety z powodu fantastycznych tłumaczeń na polski w wielu źródłach powstają potwory, a później nie wiadomo o co chodzi. Te "szklane płyty", czy "szklane okrycia", czy cokolwiek - chodzi po prostu o to że na Titanicu promenada na pokładzie A z dwóch stron w 2/5 długości została zakryta ścianą z oszklonymi oknami. Powodem tego były skargi pasażerów Olympica że w czasie wietrznej pogody woda chlapie na pokład, który na Olympicu jest na całej długości "otwarty" i nieoszklony. Tyle!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez psrus dnia Sob 21:47, 20 Kwi 2013, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kobra83
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:56, 20 Kwi 2013 Temat postu: Racja |
|
|
Wiesz po przeczytaniu cytatu z książki Leoparda. Najpierw pisało o zewnętrznym widoku a potem nagle "dwie piąte długości pokładu spacerowego w jego części dziobowej przykryto stalowo-szklanym dachem". Racja 2/5 ale dziwnie to sformuowali "szklany dach" powinni to inaczej tam opisać np: 2/5 ścian prawej I lewej burty to już by było wiadomo o co chodzi. No ale ważne że się wyjaśniło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
psrus
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 771
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:48, 20 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Tłumacze często sami nie wiedzą o czym piszą. Więc tłumaczą jak im się wydaje. Pokład zakryto blachą z oknami, tyle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek_s_1990
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 876
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:42, 20 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Czyli teoretycznie Rose z filmu Camerona nie mogłaby wskoczyć przez okno do wnętrza statku?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomek_s_1990 dnia Sob 23:43, 20 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
leoparda
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Sob 23:59, 20 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Na stronie 319 ("Niezatapialny. Pełna historia RMS Titanic", Aneks III, zagadka kapitana Smitha) jest takie zdanie.
"Domagając się, by pasażerowie wchodzili do łodzi z pokładu spacerowego, kompletnie zapomniał, że dziobowa część została przeszklona, co uniemożliwiało przejście. Pomysł, aby na wpół puste, spuszczone już na wodę szalupy brały pasażerów ze schodni pokładu D w ogóle nie miał sensu."
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|