TITANICzna |
Wys³any: Nie 21:30, 01 Maj 2016 Temat postu: |
|
Te¿ kiedy¶ uwa¿a³am, ¿e Titanic jest najpiêkniejszy i najwspanialszy, i ¿e trzeba byæ bezczelnym albo niespe³na rozumu, ¿eby mówiæ, ¿e jakikolwiek inny statek mo¿e byæ lepszy od niego w jakiejkolwiek kategorii.
Mija³y lata, stuknê³a osiemnastka i przyjê³am do wiadomo¶ci, ¿e inne jednostki obiektywnie przebi³y Titanica.
Dla mnie to nadal najpiêkniejszy statek, smuk³y i zgrabny, tym lepszy, ¿e zyska³ "twarz" swoj± histori± (tak jak zupe³nie inaczej patrzymy na osobê, któr± kochamy, choæby i by³a 3/10 to dla nas jest 10/10 ;)), ale s± statki wiêksze, bardziej luksusowe (albo o bardzo podobnych wnêtrzach jak ju¿ tutaj pokazali¶cie), czy zwyczajnie lepiej wpasowuj±ce siê w gusta innych u¿ytkowników. |
|
Emhokr |
Wys³any: Nie 19:22, 01 Maj 2016 Temat postu: |
|
Widzisz, Marcinie, my¶lê, ¿e wiêkszo¶æ z nas tutaj Titanica uwielbia. Ale zdajemy sobie sprawê, ¿e nie by³ to jedyny statek na ¶wiecie, mamy do¶æ otwarte g³ówki, ¿eby zrozumieæ, ¿e WSL pope³nia³o b³êdy, ¿e nie wszystko by³o takie ³adne i urocze, jak siê wydaje. Owa otwarto¶æ wcale nie oznacza, ¿e dyskryminujemy Titanica i jego rodzenstwo.
I chyba teksty w typie "nie mam ju¿ do Was si³y" s± lekko bezczelne. Je¶li nie doros³e¶ do dyskusji (w tym szanowania innych i ich pogl±dów), to mo¿e siê nie udzielaj? Fanatyzm nie jest chyba dobrze widziany,a im szybciej zrozumiesz, ¿e WSL i ich statki, w tym Olympiki, miewa³y b³êdy, nie by³y idealne, tym lepiej dla Ciebie. |
|
tomek_s_1990 |
Wys³any: Nie 14:34, 01 Maj 2016 Temat postu: |
|
Nasze zainteresowania siêgaj± jeszcze szerzej ni¿ Titanic, WSL i statki Cunarda.
Dzia³, w którym piszemy, jest w³a¶nie po¶wiêcony wszystkim innym ni¿ Titanic statkom.
Nie rozumiem trochê zarzutu, sam za³o¿y³e¶ w±tek o Britannica, a nam wypominasz, ¿e piszemy o innych ni¿ Titanic statkach. |
|
Emhokr |
Wys³any: Nie 0:47, 01 Maj 2016 Temat postu: |
|
Bêdê mo¿e chamowata, ale... Marcinie. Ile masz lat??
Oczywi¶cie, ze Titanic obrós³ legend± przez swój los. Gdyby nie to, ¿e sta³o siê, jak siê sta³o, to prawdopodobnie wiedza by³aby szcz±tkowa, poza pasjonatami. Oczywi¶cie - gdybanie, gdybanie. Mo¿e jego miejsce zajê³aby Lusitania??
Marcinie, b³agam Ciê...chcesz pogadaæ o ³odziach? O ¿urawikach i nie przeszkoleniu za³ogi w obs³udze tych¿e? I zobaczymy, kto wypada bladziej.
Andrews i jego decyzja... du¿o mo¿na by mówiæ, czemu skoñczy³ tak, a nie inaczej. I nie jestem pewna, czy aby na pewno mia³o to zwi±zek z mi³o¶ci± do statku. Prêdzej z za³amaniem nerwowym.
W tamtych czasach na najwiêkszych liniowcach by³o luksusowo, po prostu trzeba by³o przywi±zaæ do siebie klientów. Jedni sobie bardziej cenili mo¿liwo¶æ swobody i nie narzucania zajêæ w czasie rejsu jak na Olympikach, inni woleli miec animatora czy bal jak na Lucy czy Mary (Lusitania i Mauretania). A jeszcze inni, jak Strausowie, uznawali tylko niemieckie statki (dla nich ciekawo¶æ dotycz±ca Titanica skoñczy³a siê ¼le). Je¶li siê chcia³o liczyæ, chcia³o siê wie¶æ prym - trzeba siê by³o staraæ. Proste. Kupa ludzi patrzy³a na Olympiki z lekkim obrzydzeniem i za nic nie zamieni³aby biletu cunardowskiego czterofajkowca na statek Bia³ej Gwiazdy.
Tomku, po g³êbszej refleksji muszê przyznaæ Ci racjê jesli chodzi o jadalniê Kronprinzessin Cecilie. Kolumny s± zbyt rachityczne. Gdyby zamieniæ podwójne z pojedynczymi - a, to ju¿ by³oby co innego. Zmieniona proporcja zrobi³aby wnêtrzu lepiej.
Palarnia II klasy na Mauretanii te¿ by³a niez³a.
Sala balowa na Mary
Pewnie, Olimpiki maj± klasê ogromn±, nie s± byle czym, nie s± niedopracowane. Po okresie przepychu, ju¿ nie mówiê o statkach niemieckich, ale nawet po wiktoriañskiej ciê¿ko¶ci w nich widaæ, jak to Psrus zauwa¿y³, lekko¶æ. Zreszt± pój¶cie w stronê minimalizmu widaæ w pó¼niejszych statkach.
Chocia¿...ciê¿kie wnêtrza wiktoriañskie na GE s± dla mnie niezwyk³e. Ale to mo¿e wynikaæ z ogromnego umi³owania konkretnie tej jednostki. Nie umiem powiedzieæ, czy s± piêkne, czy nie. Inny styl, tyle.
salon, jako widaæ
restauracja
korytarz
"White Star Line prze¶cignê³o Cunarda w luksusie,komfortowych warunkach podró¿y,wyrafinowanym wyposa¿eniu i pierwszorzêdnej obs³udze."
Hmm.... a jednak statkiem, który by³ uwa¿any za najlepszy transatlntyk po wojnie (a przypominam, ze statki WSL, w tym Olympic, nadal p³ywa³y !!!) i którym podró¿owano najchêtniej by³a ona...
Z ca³ej trójki CL Aquitania jest dla mnie naj³adniejsza, ale to na marginesie.
Poza tym... có¿...ale z jakiego¶ powodu to Cunard wch³on±³ WSL, a nie WSL Cunarda i - choæ ju¿ tylko dla tradycji - to jednak QM2 ma jeszcze napis Cunard, a nie White Star Line... |
|
psrus |
Wys³any: Sob 22:48, 30 Kwi 2016 Temat postu: |
|
Cytat: |
Wielka kopu³a? Ojj, zer¿niêta ¿ywcem ;p Ale na szczê¶cie z jednego ze statków WSL |
Có¿, wnêtrza Titanica to w praktyce wielokrotnie nic nowego. Na innych statkach WSL pojawia³y siê podobne style, wykoñczenia, meble, salon I klasy praktycznie o takim samym wnêtrzu jak na innym statku, nie pamiêtam na jakim. Te¿ wynika to z tego ¿e statki tworzone by³y w jednej stoczni, i ci sami wykonawcy i rzemie¶lnicy.
Jak ju¿ oceniamy wnêtrza innych statków to mi podoba siê ten salon-palmiarnia, nie wiem z jakiego statku, prawdopodobnie jakiego¶ "Nieuw Amsterdam":
Rzucaj± siê w oczy te same fotele co na Titaniku, które nota bene mnie zachwycaj±.
Z Cunardowych L i M podobaj± mi siê ten salon:
i gabinet:
Có¿, Titanic nie jest znowu w luksusie taki odosobniony. Tak jak Titanica reklamowano ka¿dy najnowszy mamuci liniowiec maj±cy znaczenie w wy¶cigu wielko¶ci, prêdko¶ci i komfortu (to by³o trochê jak dzisiaj wy¶cig Apple i Microsoftu, dodatkowo trochê wówczas dodatkowo nacechowane narodowo¶ciowo). "Najlepszy, najbardziej komfortowy, przejed¼ siê naszym statkiem a bêdziesz na czasie". Po prostu dzisiaj Titanic trochê obrós³ legend± poprzez jego smutny los, którego do¶wiadczy³. Ale widaæ inny rodzaj gustu np. miêdzy brytyjskimi Olympikami a takim niemieckim Imperatorem. Na tym drugim wszystko jest, jakby to Anglik powiedzia³, "over the top". Dla mnie architektura wnêtrz Titanica jest wysmakowana, i w pewnym sensie lekka, co ju¿ wielokrotnie wyra¿a³em na forum (i z czym niektórzy siê nie zgadzali). WSL udowodni³ ¿e nie trzeba pomieszczeñ wysokich na 3 piêtra by by³o elegancko i ze smakiem, i by zadowoliæ tych najbardziej wybrednych. Szczególnie na Titanicu podobaj± mi siê kabiny, te stworzone przez holendersk± firmê Mutters, te Harlanda i Wolff nie zachwycaj± mnie a¿ tak, ale nadal s± bardzo piêkne. |
|
Marcin |
Wys³any: Sob 18:44, 30 Kwi 2016 Temat postu: |
|
Tak w³a¶nie czyta³em jak to Cunard Line wyposa¿y³ Lusitaniê w sk³±dane ³odzie,które by³o trudno roz³o¿yæ.A poza tym te grodzie pod³u¿ne do wielki b³±d.
White Star Line prze¶cignê³o Cunarda w luksusie,komfortowych warunkach podró¿y,wyrafinowanym wyposa¿eniu i pierwszorzêdnej obs³udze.
A ja uwa¿am,¿e Cunardowi wysz³o to na z³e.Nie wiem czy wiecie,ale przy du¿ych obrotach turbin kad³ub Lusitanii ponoæ ca³y dr¿a³ o wibracji.
A teraz z innej beczki.Moja mi³o¶æ do TITANICa,¿e nawet wiedz±c,¿e zatonie to bym wsiad³ na Jego pok³ad i zosta³bym z moim Statkiem do koñca,jak Pan Andrews.I koniec.A na statek Cunarda nie wsi±dê nawet za wszystkie pieni±dze ¶wiata. |
|
tomek_s_1990 |
Wys³any: Sob 15:11, 30 Kwi 2016 Temat postu: |
|
Jadalnia I klasy Kronprinzessin Cecilie niezbyt mi siê podoba. Góra moim zdaniem stanowczo jest stanowcza za ciê¿ka. W ogóle nie powinno byæ tak, ¿e pojedyncze kolumny d¼wigaj± najpierw a¿ tak wy³adowany gzyms, potem jeszcze wiêkszy cokó³. a na koñcu zdwojone kolumny wielkoporz±dkowe. podtrzymuj±ce elementy sklepienione. Jakby to zobaczy³ staro¿ytny grek, to ba³by siê wej¶æ, gdy¿ s±dzi³by, ¿e to siê wszystko zaraz zawali.
Podobaj± mi siê natomiast aran¿acje przestrzeni wewn±trz empor.
Dobrze, ¿e wspomnia³a¶ Emhokr o kopu³ach. Statki typu Olympic nie wprowadzi³y nowo¶ci. Nawet Niemcy chêtnie stosowali kopu³y. Tu klatka schodowa z Kaiserin Auguste Victoria.
[img]
Mi podoba siê salon pierwszej klasy na statku Majestic (ex Bismarck)
albo Palmiarnia po³±czona z restauracj± Ritz
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/8c/36/77/8c36772d25955dc44656cf37b302cf0e.jpg]
[url][/url][url][/url][url] |
|