tomek_s_1990 |
Wys³any: Nie 15:20, 17 Lip 2016 Temat postu: |
|
Gdyby po wojnie ¿urawie pozosta³y sprawne, zapewne z przyczyn ekonomicznych by ich nie likwidowano. Natomiast gdyby by³y powa¿nie uszkodzone, zmieniono by je na typ wellin, gdy¿ poprzednie mocno szpeci³y sylwetkê statku. Nie przypominam sobie ¿adnego innego transatlantyka, w którym wykorzystano ponownie ¿urawie gantry. |
|
Janek |
Wys³any: Nie 14:55, 17 Lip 2016 Temat postu: |
|
Dziêki,bo na fejsie,w gupie o nazwie Replica Britannica stwierdzono,¿e gdyby ostatni olimpijczyk ocala³ z wojny,to usuniêtoby ¿urawie,a w ich miejsce zainstalowano ¿urawiki Welin.Pewnie to jaki¶ g³upim wymys³.Mnie bardziej podobaj± siê ¿urawie Gantry. |
|
tomek_s_1990 |
Wys³any: Nie 14:48, 17 Lip 2016 Temat postu: |
|
Je¿eli zd±¿ono przygotowaæ elementy wystroju wnêtrza Britannica.. a statek doczeka³by zwolnienia ze s³u¿by, zapewne zosta³by wykoñczony generalnie wed³ug projektów przedwojennych. Podobno do dzi¶ zachowa³y siê organy, przeznaczone do g³ównej klatki schodowej Britannica. Ok 1918 roku art deco chyba nie by³o jeszcze na tyle dominuj±cym pr±dem w architekturze wnêtrz, aby wprowadzaæ je w wiêkszym zakresie na Britannic-u. Olympic wszak po zwolnieniu ze s³u¿by wyremontowano w duchu przedwojennym. Tak¿e statki typu Imperator, po przejêciu przez rz±dy GB i USA mia³y wnêtrza w przedwojennym stylu.
Z tego co widaæ na planach Britannic pierwotnie mia³ mieæ pomniejszon± palarniê i czytelniê. Zmniejszeniu mia³a ulec ilo¶æ kabin na pok³adzie B, kosztem przywrócenia czê¶ci promenady z przodu statku. Miano te¿ zlikwidowaæ lewo burtow± prywatn± promenadê, pozosta³aby tylko jej odpowiednik na prawej burcie. |
|