TITANICzna |
Wys³any: Pon 23:21, 09 Lut 2015 Temat postu: |
|
Emhokr napisa³: |
Ale... tak sobie teraz my¶lê. Czy mamy pewno¶æ, ¿e zosta³ aby na pewno ten w³az otwarty? A mo¿e to si³y z uderzenia wraku o dno go otworzy³y? Przecie¿ okna w kabinach oficerskich te¿ sie magicznie pootwiera³y w czasie walniêcia o pod³o¿e resztek kolosa. Sauder czy który¶ inny to udowadnia. Oczywi¶cie nie twierdze, ¿e tak by³o. Ot, tak sobie dywagujê...i ... mo¿e wtykam kij w mrowisko?
|
Jest to mo¿liwe, ale sama pisa³a¶ wcze¶niej ¿e rozkaz otwarcia tego w³azu by³ i ró¿ne ¼ród³a to potwierdzaj±. Moim zdaniem nie ma to a¿ tak wielkiego znaczenia, statek zaton±³by tak czy siak, najwy¿ej parê minut pó¼niej (ok... mo¿e ³ód¼ A da³oby siê w tym czasie odwróciæ na w³a¶ciw± stronê), aczkolwiek wed³ug mnie otworzenie w³azu by³o do¶æ nierozs±dn± decyzj±. |
|
Emhokr |
Wys³any: Nie 23:27, 01 Lut 2015 Temat postu: |
|
Ale... tak sobie teraz my¶lê. Czy mamy pewno¶æ, ¿e zosta³ aby na pewno ten w³az otwarty? A mo¿e to si³y z uderzenia wraku o dno go otworzy³y? Przecie¿ okna w kabinach oficerskich te¿ sie magicznie pootwiera³y w czasie walniêcia o pod³o¿e resztek kolosa. Sauder czy który¶ inny to udowadnia. Oczywi¶cie nie twierdze, ¿e tak by³o. Ot, tak sobie dywagujê...i ... mo¿e wtykam kij w mrowisko?
ps: nie ma jak mieæ refleks i odpisac na co¶ po pó³ roku...ale to dlatego, ze szukalam tego w±tku i do mojego bloga potrzebowa³am swoich wypocin st±d ;) |
|
Emhokr |
Wys³any: Nie 23:23, 01 Lut 2015 Temat postu: |
|
Oj...bzdurki opowiadasz...wg Ciebie wychodzi, ¿e zala³o tylko 3 pomieszczenia, a to nie jest prawda...
Kad³ub zosta³ uszkodzony na wysokosci oko³o 4,5 metrów nad kilem (to dno statku). Tam uderzy³ wystêp skalny, który nastêpnie uderza³ wzd³u¿ blach poszycia ze stali, robi±c ma³e, nieci±g³e przeciêcia. Dziury pojawi³y siê na kad³ubie skrajnika dziobowego, w ³adowniach 1, 2, 3 i w kot³owni numer 6. By³o to 5 pomieszczeñ, co mia³o op³akane skutki... I Olympic i Titanic by³y w stanie utrzymaæ siê na wodzie przy zalanych czterech przednich, czterech tylnych lub dwóch dowolnych, przedzialach. Choæ powierzchnia ³±czna rozprucia nie przekracza³a, co wiemy dzi¶, 1,12 m2 to jednak by³o to na d³ugo¶ci 90 metrów i objê³o 5 przedzia³ów.
Pierwsza z grodzi siêga³a do najwy¿szego pok³adu ci±g³ego - C. Grodzie nr 2 i nr 11-15 siêga³y do drugiego ci±g³ego pok³adu - D. Grodzie od 3 do 9 - tylko do E. Choæ pocz±tkowo mia³y byæ wy¿sze szanowny p. Ismay musia³ trochê przyoszczêdziæ... No, mniejsza z tym. Skupmy siê na rzeczach wa¿nych. Pierwsze cztery grodzie spokojnie zatrzyma³yby wodê, która nie podnios³aby sie ponad pok³ad D. Niestety. Zalana zosta³a tez kot³ownia nr 6 przez uszkodzenie w kadlubie. To, jak woda siê wlewa widzia³ szef palaczy, Barrett, któremu uda³o siê zwiaæ po schodkach ewakuacyjnych i przezyæ zatoniêcie statku.I mamy efekt domina. Woda podnios³a siê nad pok³ad E i przela³a do 6 przedzia³u, czyli kot³owni nr 5. Dziób zanurzy³ siê g³êbiej. Woda wdar³a siê do kolejnego...dziób znowu siê obni¿y³...
W³az zosta³ otwarty pó¼niej. Kwadrans po kolizji ju¿ by³o wiadomo, ¿e jest lipa. Potem Smith rozmawia³ w kajucie Andrewsa z nim samym. Ten mu tylko potwierdzi³, ¿e dupa blada, utoniemy. Nikt nic jeszcze nie otwieral na bakburcie. |
|
Emhokr |
Wys³any: Pi± 11:31, 15 Sie 2014 Temat postu: |
|
Lightoller kaza³ otworzyæ drzwi na pok³adzie E na bakburcie, dlatego, ¿eby ewentualnie móc podp³yn±æ tam po ludzi, ¿eby dope³niæ ³odzie. Poszed³ jakis steward i ju¿ nie wrócil. To, ¿e zosta³y owe drzwi otwarte potwierdzi³a wyprawa Ballarda. Otwarcie ich sprawi³o, ¿e woda wesz³a na Scotland Road i przyczyni³a siê do szybszego zatoniêcia statku. Ominê³a jakby przeszkodê w postaci grodzi.
Hehe, kilka dni temu akurat o tym my¶la³am ;p |
|