Forum TITANIC - forum o Titanicu Strona Główna


S.S. "Ivernia" 1:400
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum TITANIC - forum o Titanicu Strona Główna -> Nasza Twórczość
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzychu74




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kłodzko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:51, 30 Maj 2012    Temat postu: S.S. "Ivernia" 1:400

Witam!
Od kilku dni modeluję sobie pasażera Cunard Line, tytułową "Ivernię". Jako, że coś niecoś już widać więc mogę chyba troszkę pochwalić się co do tej pory zrobiłem:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Docelowo będzie to model kartonowy w skali 1:400. Niestety w sieci nie ma zbyt wiele materiałów na temat tego statku. Trochę ogólnych informacji:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Plany wystarczające dla skali 1:400, ale za słabe na skalę 1;200, poza tym kilka zdjęć ogólnych i "pocztówkowych" Ivernii i dwa zdjęcia pokładu jej bliźniaczej siostry Saxonii.
Mam nadzieję, że pomimo tych skąpych materiałów model nie będzie najgorszy i zadowoli miłośników starych parowców.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzychu74 dnia Śro 19:23, 30 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Seraphiel




Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 755
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Śro 15:40, 30 Maj 2012    Temat postu:

Fajnie zaczyna wyglądać Blue_Light_Colorz_PDT_15 Pamiętam jak mój ojciec siedział nad okrętami wojennymi. Też to z kartonu wszystko sklejał ;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzychu74




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kłodzko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:26, 30 Maj 2012    Temat postu:

Witam!
Dzięki Seraphiel. Blue_Light_Colorz_PDT_15 Projekt nie jest szybkościowy. Jeśli dobrze wszystko pójdzie model będzie gotowy po wakacjach. Oczywiście w miarę postępu prac będą kolejne aktualizacje.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tar-Minyatur




Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 2731
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Śro 19:45, 30 Maj 2012    Temat postu:

Świetnie to wygląda! A statek miał ładną sylwetkę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzychu74




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kłodzko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:32, 30 Maj 2012    Temat postu:

Witam!
Dzięki Tar. Blue_Light_Colorz_PDT_15 Fakt Ivernia była całkiem zgrabna, a nawet jakby nie była to pływała w moim ulubionym okresie historii żeglugi pasażerskiej (przełom XIX/XX i tak do lat 30-tych) więc choćby dlatego jest warta opracowania jako model. Tak między nami to jak dla mnie nie ma w tym okresie brzydkich statków. Pionowa linia dziobu i "żaglowcowa" rufa wiekszości ówczesnych pasażerów to jest to co najbardziej mi się podoba. Owszem później i dzisiaj też powstają piękne statki, ale tamte miały w sobie to "coś" i nie chodzi tylko o pryzmat "Titanica". Jednak, żeby nie było, że jestem bezkrytycznie zapatrzony na to co pływało po morzach i oceanach w tamtym czasie to ówczesne okręty z ich często zakrzywionymi w taran dziobami uważam za szczyt brzydoty (mam na myśli głównie te dzioby). Oczywiście okręt ma być praktyczny, a nie ładny i się podobać, ale wg mnie dopiero późniejsze okręty "dogoniły" pięknem statki. Okręty to już zupełnie inny temat.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzychu74




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kłodzko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:54, 05 Cze 2012    Temat postu:

Witam!
Prace pomalutku ida do przodu. Wręgi kadłuba, pokład główny i kawałki dwóch dolnych pokładów (to co będzie widać przez luki ładowni), burty i zaczątek instrukcji:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Kolor pokładów jest narazie roboczy. Będzie zamieniony na teksturę deskowania.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzychu74 dnia Wto 20:05, 05 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzychu74




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kłodzko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:27, 08 Cze 2012    Temat postu:

Witam!
Mam pytanko do speców od linii żeglugowych. Jak widać powyżej jako macierzysty port Ivernii dałem Southampton. W opisie Ivernii na Wiki nic nie ma na temat jej portu macierzystego, a Southampton wybrałem ponieważ to była siedziba Cunard Line, właściela statku:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zastanawiam się jednak czy zamiast tego nie powinien być Liverpool, chociaż w tym mieście swoją główną siedzibę miała WSL. Czy port macierzysty zależał od miejsca gdzie była/jest siedziba armatora czy "przydzielano" go poprostu tam gdzie było wygodniej (obsługa, remonty itd.)?

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Godzilla




Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Warsaw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:49, 08 Cze 2012    Temat postu:

Raczej powinieneś dać Liverpool. Statki Cunarda z tamtych czasów miały rejestrację na Liverpool.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzychu74




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kłodzko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:09, 08 Cze 2012    Temat postu:

Witam!
Dzięki Godzilla za wyjaśnienie. W międzyczasie szukałem jakiś fotek, żeby sprawdzić jak to w sumie było. Zdjęć ruf cunardowskich statków jest jak na lekarstwo (chyba, że źle szukalem). Znalazłem tylko fotkę Mauretanii, która ptwierdza, że faktycznie portem macierzystm był Liverpool:
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie ma problemu "sie przerobi" Blue_Light_Colorz_PDT_15

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
perek
SHIPerek



Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 3595
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kłodzko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:03, 09 Cze 2012    Temat postu:

A, że tak zapytam, z jakiego okresu pochodzi ta fotografia Mauretanii? Zwróciliście uwagę na wyraźną różnicę pomiędzy kształtem śrub z przodu i z tyłu? Z tego, co pamiętam, to na początku wszystkie wyglądały tak, jak te na pierwszym planie. To jakaś przebudowa?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzychu74




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kłodzko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:49, 09 Cze 2012    Temat postu:

Witam!
perek: przyznaję się bez bicia, że nie mam pojęcia z jakiego okresu jest to zdjęcie. Szukałem jakiegokolwiek zdjęcia rufy statku Cunarda. Znalazlem tylko to na flickr`u. Opis też niewiele mówi:
[link widoczny dla zalogowanych]

[EDIT]: znalazłem jerszcze jedno zdjęcie. Tym razem datowane na 1906r z Mauretanią na pochylni:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ivernia miała wtedy zaledwie 7 lat, a rufie Mauretanii jest napisane Liverpool, więc jak dla mnie już wszystko jasne. Blue_Light_Colorz_PDT_15

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzychu74 dnia Sob 12:01, 09 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
perek
SHIPerek



Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 3595
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kłodzko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:05, 09 Cze 2012    Temat postu:

No i na tym drugim zdjęciu wszystkie łopaty są identyczne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzychu74




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kłodzko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:30, 12 Cze 2012    Temat postu:

Witam!
Prace pomalutku idą do przodu. Oby zrobić główne pokłady, a potem to już z górki. Blue_Light_Colorz_PDT_15
"Odeskowałem" pokłady teksturą, dodałem kolejne rysunki do instrukcji i zmieniłem nazwę portu macierzystego:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Seraphiel




Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 755
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Pon 3:05, 18 Cze 2012    Temat postu:

Krzychu a Ty sam rysujesz te części czy to jakiś gotowiec? Bo jak sam to szacun x2 a nawet 3 Blue_Light_Colorz_PDT_15

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzychu74




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kłodzko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:35, 18 Cze 2012    Temat postu:

Witam!
Seraphiel: projekt 3D i rozwinięcia robię w Rhino, a kolorystykę, numerację i ogólną szatę graficzną w Corelu.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum TITANIC - forum o Titanicu Strona Główna -> Nasza Twórczość Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 1 z 7

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Bright free theme by spleen stylerbb.net & programosy.pl
Regulamin