Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Luther
Bad to the Bone
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 397
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:18, 23 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
odchylenie takie pod jakim kątem 'wyprofilowane' są płaty śrub?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Tar-Minyatur
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 2731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 22:22, 23 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Nie. Odchylenie od kursu na wprost, wynikłe ze zmiany normalnej pracy śrub na pracę wszystkich w ten sam sposób, tj. w lewo lub w prawo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Luther
Bad to the Bone
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 397
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:55, 23 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Moja poprzednia wypowiedź była próbą odpowiedzi na pytanie(zadaną w trybie pytającym), ale skoro jest niepoprawna, to już nie mam koncepcji :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Luther
Bad to the Bone
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 397
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 0:36, 24 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Ostatni pomysł...Odchylenie w prawo, bo śruby były bodajże prawoskrętne... jeśli wszystkie obracają się jednakowo statek bedzie robil zwrot / skręt / obrót na / przez sterburtę...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek_s_1990
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 876
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:11, 26 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Minęły ponad dwie doby od ostatniego komentarza. Uznajmy że pytanie Tara okazało się chyba za trudne. Tar wyjaśnij jaka była poprawna odpowiedź i napisz nowe pytanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tar-Minyatur
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 2731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 19:19, 26 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Poprawna odpowiedź: statek płynąłby w przód, ale narastałoby odchylenie w lewo. Dlaczego? Jest tylko jedno możliwe ustawienie śrub, w którym wszystkie poruszają się w tą samą stronę (ponieważ środkowa może ruszać się tylko zgodnie z ruchem wskazówek zegara, patrząc zza rufy). Wtedy środkowa i prawa śruba ruszają się naturalnie, pchając statek do przodu, a lewa porusza się tak, jak przy hamowaniu, dlatego też ściąga statek do tyłu i narasta odchylenie od kursu na wprost.
Nowe pytanie:
jaką drogę pokonaliby żandarmi (Masters-at-arms) ze swojej kajuty na mostek kapitański? Dwie drogi są w miarę krótkie, ale jedna bardziej logiczna.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tar-Minyatur dnia Nie 19:20, 26 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
perek
SHIPerek
Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 3595
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kłodzko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:45, 26 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Ja wybrałbym frontową klatkę/klatki schodowe III klasy i dotarł nią aż na pokład otwarty na dziobie. Stamtąd, schodkami pokładowymi, można dotrzeć aż na Boat Deck, wychodząc dokładnie obok mostka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tar-Minyatur
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 2731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 19:49, 26 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Poprawnie. Twoje pytanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
perek
SHIPerek
Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 3595
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kłodzko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:51, 26 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Ile wanien/pryszniców przeznaczono dla pasażerów III klasy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Luther
Bad to the Bone
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 397
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:10, 27 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Z tego co pamiętam były tylkodwie, jedna dla mężczyzn i jedna dla kobiet.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
perek
SHIPerek
Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 3595
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kłodzko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:49, 28 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Poprawnie, teraz Ty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Luther
Bad to the Bone
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 397
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:43, 28 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Ile obrotów na minutę mogły maksymalnie wykonać śruby boczne?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tar-Minyatur
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 2731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 13:40, 14 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
78?
Edycja: chociaż przypadek "Carpathii" pokazuje, że prawdopodobnie, gdyby skierować całą parę ze statku do silników i mocno palić we wszyskich paleniskach, prawdopodobnie w efekcie byłoby dobrze ponad 80. Oczywiście, środkowa śruba popadłaby w okropne turbulencje i po kilku-kilkunastu godzinach pojawiłoby się ryzyko odpadnięcia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tar-Minyatur dnia Śro 13:41, 14 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Luther
Bad to the Bone
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 397
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:18, 14 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Mogę uznać odpowiedź, bo wg mojej wiedzy 'bezpieczna' maksymalna ilość obrotów to ok 80.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tar-Minyatur
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 2731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 14:28, 14 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Gdzie jadali palacze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|