Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TITANICzna
Capo di tutti capi
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 1978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek/Kraków Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Śro 18:19, 02 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
O matko.
Lusitania.
Zakochałam się *_*. Nie wiem, dlaczego wcześniej nie zauważałam, jaka była cudowna. Pierwsze zdjęcie (obrazek?) - piękne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Tar-Minyatur
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 2731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 18:34, 02 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Perek, próbujesz mi wmówić, że "Lusitania" miała cztery śruby? Skądinąd wiem, że pierwszym czterośrubowcem był niemiecki "Imperator".
PS.Rufy "Aquitanii"! I "Imperatora"! Panem et circenses!
Tar, czy Ty próbujesz mnie wyprowadzić z równowagi!!! ??
Przecież Mauretania i Lusitania były pierwszymi czterośrubowcami!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Titanic miałem 3, stąd założenie, że miał być wolniejszy, a nadrabiać luksusem. Bowiem z liczbą śrub wiąże się ilość silników, to oczywiste, ale także kominów. Zauważ, że Mauretania, Lusitania, a także późniejsza, znacznie większa Lusitania mają po 4 kominy, gdzie żaden z nich nie jest sztuczny.
Co do rufy, to powiem tylko tyle, że Lusitania (Mauretania także) ma o co najmniej pokład niższą nadbudówkę od Aquitanii, acz dalej nie jest to nic pięknego.
"Titanic" miał trzy, ponieważ siostry Cunarda były budowane przy pomocy specjalistów z Admiralicji, gdzie miano dobre pojęcie o turbinach niskoprężnych, natomiast "Harland and Woolf" nie miał o tym nawet tzw. bladego pojęcia. Nie wyprowadzaj mnie z równowagi stwierdzeniem, że "Mauretania" i "Lustitania" potrzebowały więcej pary. Kominy bliżniaczek zajmowały trochę ponad pół pokładu. Tam kotłów było po prostu mniej! 'Titanic" był o trzy węzły wolniejszy, ale półtora raza cięższy!
Podaję linki.
[link widoczny dla zalogowanych] -o owych turbinach, w ogóle ciekawy artykuł
z jedną jedyną literówką, zamianą "1" na "2" w dacie wodowania.
[link widoczny dla zalogowanych] -o SS "Imperator".
[link widoczny dla zalogowanych] -od razu. Gdyby nie prxzerażało, bawiłoby.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tar-Minyatur dnia Śro 19:12, 02 Kwi 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
perek
SHIPerek
Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 3595
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kłodzko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:14, 02 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Owszem, miały mniej kotłów, ale mam na myśli sam fakt, że napędzały one 4, a nie 3 śruby. W dodatku, podkreślam raz jeszcze, wszystkie 4 kominy były "prawdziwe"
Irytujące jest więc stwierdzenie, jakoby te dwa Cunardery miały mniej niż cztery śruby.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tar-Minyatur
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 2731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 13:39, 03 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
'Britannia", bodaj pierwszy parowiec o regularnych połączeniach.
"Great Eastern", bardzo długo nawiększy statek pasażerski od zarania dziejów. Niewiele krószy, acz dwa i pół raza lżejszy od "Titanica".
"Baltic". Chciałęm, aby tu znalazł się "Poland", ale poszukiwania spełzły na niczym.
"Deutschland", również największy na świecie, zwróćcie uwagę na ustawienie kominów.
"Imperator". Pominąłem bliżniaczki Cunarda i siostry White Star z oczywistych powodów.
"Vaterland"
Następnie zdjęcie dedykowane Perkow (ale zauważ, że na "Freedom of the Seas" to nie wygląda tak źle):
"Stany Zjednoczone" (nie mogłęm się powstrzymać):
I ogólnie wyjątkowo ciekawe zdjęcie:
Wybaczcie za niezbyt ciekawe zdjęcia, chciałem przedstawić ogólnie pomijane wcześniej liniowce.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tar-Minyatur dnia Czw 13:39, 03 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tar-Minyatur
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 2731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 14:18, 06 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Wybaczcie, że kolejny post, ale nikt nie pisze, a te zdjęcia mogłyby się nie zmieścić.
"Aquitania", przekrój.
Kilka postów o "Andrei Dorii".
Czy te wraki zawsze muszą leżeć na sterburcie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Farkas
Abnormal Wolf
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1557
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pcim Dolny Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Nie 20:29, 06 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Ten przekrój jest świetny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TITANICzna
Capo di tutti capi
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 1978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek/Kraków Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 13:59, 08 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Przekrój jest fantastyczny.
A skoro mamy ''Andreę Dorię'', to i ''Empress of Ireland'' nie zaszkodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
perek
SHIPerek
Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 3595
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kłodzko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:25, 08 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Skoro już o tym, mówiliśmy:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
perek
SHIPerek
Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 3595
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kłodzko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:00, 09 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Wracając do Empress of Ireland:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tar-Minyatur
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 2731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:09, 13 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Niech to... Jak mogłem nie zauważyć, jak wspaniały jest "Baltic"? Widzicie trzy otwarte promenady?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
perek
SHIPerek
Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 3595
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kłodzko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:25, 18 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
[img]http://johnhealdsblog.com/2008/04/23/a-day-of-days/[/img]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
perek
SHIPerek
Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 3595
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kłodzko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:28, 18 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
perek
SHIPerek
Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 3595
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kłodzko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:30, 18 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
[img]http://johnhealdsblog.com/2008/04/23/a-day-of-days/[/img]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Farkas
Abnormal Wolf
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1557
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pcim Dolny Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Nie 13:48, 18 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Zdjęcia są świetnem tylko miałam m a ł y problem z ich ogarnięciem To ostatnie z QV i QM podoba mi się najbardziej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rifi77
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zakopane Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:29, 20 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
A oto Britannic linii Cunard:
A to stronka: [link widoczny dla zalogowanych]
Fajne...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|